
توانایی ها و مهارت های فارغ التحصیلان
- توانایی تهیه انواع طرح برای معرفی یک موضوع
- توانایی تهیه کتاب مصور
- توانایی تهیه پوسترهای تبلیغاتی
- آشنایی با تصویرسازی خبری مطبوعاتی
- آشنایی با تصویرسازی کودک و نوجوان
- آشنایی با نرم افزارهای تصویرسازی و توانایی انجام تصویرسازی رایانه ای
بازار کار و آینده شغلی رشته گرافیک
رشته گرافیک یکی از رشته های پرکاربرد در جامعه امروزه به حساب می آید و کمتر شرکتی است که برای انجام تبلیغات، طراحی سایت، طراحی عکس های شبکه اجتمائی و … نیاز به گرافیست نداشته باشد. این افراد از زمانی که وارد این رشته می شود، اگر مهارت های نرم افزاری خودشان را افزایش دهند و روی نرم افزهای مرتبط با رشته خودشان مانند فتوشاپ، افترافکت و … تسلط کافی پیدا کنند، در همان دوران دانشجویی می توانند کار داشته باشند و برای خودشان درآمد کسب کنند. این افرادی می توانند کارهایی مانند طراحی روی جلد کتاب، طراحی لولگو و آرم تجاری، طراحی پوستر، طراحی و صفحه آرایی روزنامه و مجلات را انجام دهند. همچنین حوزه هایی مانند آژانس های تبلیغاتی، انتشارات و چاپخانه های بزرگ، روزنامه ها و مجلات، برندهای تبلیغاتی، شرکتهای چندرسانهای، صدا و سیما و شرکتهای حوزه رسانه، صنایع بستهبندی مشغول به کار شوند. امروزه بیشترگرافیست ها ترجیح می دهند به طور کارمندی نباشند و به صورت دورکار همزمان برای بر روی چند پروژه کار می کنند. همچنین با گسترش فضاهای مجازی، تبلیغات نیاز به این افراد نیز بیشتر شده است. فارغ التحصیلان این رشته آینده شغلی خوبی دارند.

کد رشته فتوگرافیک توگرافیک: 6857