گرافیک گرایش تصویرسازی

معرفی رشته:

کار تصویرگری تجسم تصویری یک موضوع برای نمایش بهتر فضای مطلب و در نهایت درک بهتر آن می باشد که عناصر بصری را در غالبی زیبا ترکیب نموده و عرضه نماید. هدف از برگزاری این دوره، تربیت هنرمند تصیرسازی است که بتواند ضمن ایجاد تصویر و رعایت اصول آن، سلایق مختلف سفارش دهندگان و اذهان عمومی را زیر نظر داشته باشد. و سعی کند پیام هایی را که در صدد انتقال آن می باشد از نظر موضوع و محتوای فکری و شکل و قالب، بسیار غنی و با ارزش و با رعایت همه جانبه ی اصول زیبا شناسی ارائه نماید.
 

وظایف کاری گرافیست

  • ایجاد طرح های اولیه کار برای نشان دادن به مشتری
  • انجام دادن کار با توجه به بودجه و زمان اختصاص یافته به آن
  • انتخاب کردن بهترین و مناسب ترین روش ها ، مواد و سبک متناسب با سفارش مشتری
  • صحبت درباره نیازها و خواسته های مشتری و مشخص کردن ویژگی های سفارش او
  • استفاده از نرم افزارهای تخصصی کامپیوتری برای آماده کردن طرح ها
  • تولید نسخه نهایی با رعایت کردن ویژگی های دقیق نوشتاری ، اندازه ، رنگ

 

توانایی ها و مهارت های فارغ التحصیلان
  • توانایی تهیه انواع طرح برای معرفی یک موضوع
  • توانایی تهیه کتاب مصور
  • توانایی تهیه پوسترهای تبلیغاتی
  • آشنایی با تصویرسازی خبری مطبوعاتی
  • آشنایی با تصویرسازی کودک و نوجوان
  • آشنایی با نرم افزارهای تصویرسازی و توانایی انجام تصویرسازی رایانه ای

بازار کار و آینده شغلی رشته گرافیک

رشته گرافیک یکی از رشته های پرکاربرد در جامعه امروزه به حساب می آید و کمتر شرکتی است که برای انجام تبلیغات، طراحی سایت، طراحی عکس های شبکه اجتمائی و نیاز به گرافیست نداشته باشد. این افراد از زمانی که وارد این رشته می شود، اگر مهارت های نرم افزاری خودشان را افزایش دهند و روی نرم افزهای مرتبط با رشته خودشان مانند فتوشاپ، افترافکت و تسلط کافی پیدا کنند، در همان دوران دانشجویی می توانند کار داشته باشند و برای خودشان درآمد کسب کنند. این افرادی می توانند کارهایی مانند طراحی روی جلد کتاب، طراحی لولگو و آرم تجاری، طراحی پوستر، طراحی و صفحه آرایی روزنامه و مجلات را انجام دهند. همچنین حوزه هایی مانند آژانس های تبلیغاتی، انتشارات و چاپخانه های بزرگ، روزنامه ها و مجلات، برندهای تبلیغاتی، شرکت‌های چندرسانه‎‌ای، صدا و سیما و شرکت‌های حوزه رسانه، صنایع بسته‌بندی مشغول به کار شوند. امروزه بیشترگرافیست ها ترجیح می دهند به طور کارمندی نباشند و به صورت دورکار همزمان برای بر روی چند پروژه کار می کنند. همچنین با گسترش فضاهای مجازی، تبلیغات نیاز به این افراد نیز بیشتر شده است. فارغ التحصیلان این رشته آینده شغلی خوبی دارند.

 
 
 
 
 
 
کد رشته گرافیک: ۶۱۶۹